16 Ekim 2008, Perşembe
 
Kuruyemiş kalp damar hastalıkları riskini azaltıyor Yazdır E-posta
14 Mayıs 2008 13:14, Çarşamba

Haftada bir kez fındık tüketenlerin kalp damar hastalığına yakalanma riskinin yüzde 8.3, haftada 4 gün tüketenlerin ise yüzde 35-40 oranında azaldığı belirtildi.

Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Tıp Fakültesi Biyokimya Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Asım Örem, AA muhabirine yaptığı açıklamada, uzun zamandır fındık üzerinde çalışmalar yaptıklarını ve bu çalışmalar sonucunda birçok bilimsel veri elde ettiklerini söyledi.

 

Fındığın yanında ceviz, badem ve fıstık gibi ürünleri de incelediklerini ifade eden Prof. Dr. Örem, elde edilen sonuçları, Bodrum’da gerçekleştirilen 8. Klinik Biyokimya Kongresi’nde de sunduklarını bildirdi.

 

Prof. Dr. Örem, "Sonuçlara göre, haftada bir kez düzenli fındık
tüketenlerin kalp damar hastalığına yakalanma riski yüzde 8.3, haftada 4 gün tüketildiğinde ise yüzde 35-40 oranında azalıyor" dedi.

 

Prof. Dr. Örem, fındık ya da genellik bu ürünün yerine yenilen ceviz, badem ve fıstığın, tüketim şekli kadar tüketilecek miktarın da önemli olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti: "Bu ürünler, aparatif olarak, öğle ve akşam yemeklerinden 1.5-2 saat önce alınmalı ve akşam yemeklerinden sonra mümkünse alınmamalı. Günlük tüketilecek miktar ise yaklaşık 40-50 gram olmalı. Aşırı tüketim, 100 gramın üzeri, kilo aldırabilir. Fındık ve benzeri ürünleri tüketmek sağlıklı beslenmede bir hayat tarzı olmalı."

 

Kolesterolü düşürüyor

 

Prof. Dr. Örem, bu ürünlerde kalbi koruyucu moleküller bulunduğunu belirterek, bu moleküllerin etkilerini şöyle açıkladı: "Ürünlerin yapılarındaki tekli ve çoklu doymamış yağ asitleri kan kolesterol ve trigliseritlerini düşürmekte, iyi kolesterolü (HDL) artırmaktadır, kötü kolesterol taşıyıcısı olan LDL’yi azaltmakta ve onun damar duvarında birikecek şeklinin oluşmasını önlemektedir.

 

Steroller dediğimiz bitkisel kolesterol benzeri moleküller, kolesterolün bağırsaktan emilimini azaltmaktadır, böylece kan kolesterol düzeyi düşmektedir. Bol lif içeriği nedeniyle hem kan kolesterol düzeyleri düşmekte, hem de şeker hastalığına yatkınlık azaltılmaktadır. Yapıdaki yüksek E vitamini, vücudun günlük ihtiyacını karşılamakta ve yağları ve hücreleri korumaktadır. Yüksek arginin amino asidinden damarı gevşeten bir molekül (nitrik oksit) sentezleyerek, damar yapısı korunmaktadır. Ayrıca yapıda bol bulunan kalsiyum, magnezyum, potasyum, folik asit ve diğer eser elementler, vücutta birçok faydalı etkilere neden olmaktadır." (Milliyet)

 
< Önceki   Sonraki >
 
 
 

HAVA DURUMU

NAMAZ VAKİTLERİ

 
MEDYA PAZARI © 2002 - 2008 Tüm Hakları Saklıdır.
Tel: 0212 671 0700 | Fax: 0212 671 0717      iletisim@medyapazari.com