|
Yeşil çay prostat riskini azaltıyor |
|
|
|
13 Mayıs 2008 12:39, Salı |
Japon Sağlık Bakanlığı'ndan araştırmacılar; yeşil çayda bulunan kateçin maddesinin organizmada prostat kanserine neden olan etkenleri etkisiz hale getirebileceği varsayımından yola çıkarak, bir araştırma yaptı.
 Araştırma kapsamında, 12 yıl boyunca 40-69 yaş aralığındaki 50 bin erkeği incelendi. Araştırma; günde 5 fincandan çok yeşil çay içenlerin prostat kanserine yakalanma risklerinin, günde bir fincandan az yeşil çay içenlere oranla çok daha düşük olduğunu gözler önüne serdi. (Sabah) |