16 Mayıs 2008, Cuma
 
Taş devri diyeti kalp sağlığına iyi geliyor Yazdır E-posta
10 Mayıs 2008 19:44, Cumartesi
İsveçli bilim adamlarının yaptığı yeni araştırmada, mağara adamı gibi beslenmenin kalp sağlığına iyi geldiği ileri sürüldü.

İsveç'teki Karolinska Enstitüsü tarafından yapılan araştı rma, çilek, ceviz, yağsız et ve balıktan oluşan taş devri diyetinin, kalp ve damar hastalıkları riskinin azaltılmasına yardımcı olduğunu ortaya koydu.
Araştırmacılar, deneylerinde, taş devrindeki gibi 3 hafta beslenen deneklerin tansiyonlarının düştüğünü ve vücuttaki ölümcül pıhtılaşmaya neden olan bir maddenin düzeyinin azaldığını buldu.
The Daily Telegraph gazetesine bilgi veren araştırmacılardan Dr. Per Wandell, bu araştırmanın, bu diyetin kısa süreli uygulanmasının bile kalp hastalıkları için büyük risk etmenleri üzerinde istenen etkilerinin olduğunu kanıtladığını söyledi.
Mağara adamı diyetinin yararları ortaya çıkarmak için yapılan deneylerde 20 gönüllüden, aralarında taze meyva, sebze, tuzsuz balık ve yağsız etin bulunduğu katkısız besinlerle 3 hafta boyunca beslenmeleri istendi. Mandıra ürünleri, tuz, fıstık, makarna, sosis, alkol, şeker ve meyva suyu içmeleri ve yemeleri yasaklanan bu deneklerin, günde 2 patates yemelerine de izin verilirken, bu deneklere haftalık ikram olarak kurutulmuş meyva ve yağlı et verildi.
Deneyden 3 hafta sonra gönüllülerin yaklaşık 2.5 kilogram verdikleri, tansiyonlarının normale döndüğü ve pıhtılaşmaya neden olan maddenin düzeyinin yüzde 72'ye dek düştüğü belirlendi.
Ancak Dr. Wandell, kimi temel besin maddelerinin alınmamasının sağlık üzerinde başka etkilerinin olabileceği uyarısında bulunarak, mandıra ürünlerinde var olan kalsiyumun yeteri kadar alınmamasının ileri yaşlarda kemik erimesine yol açabileceği örneğini verdi. (netgazete)

 
< Önceki   Sonraki >
 
 
 

HAVA DURUMU

NAMAZ VAKİTLERİ

 
MEDYA PAZARI © 2002 - 2008 Tüm Hakları Saklıdır.
Tel: 0212 671 0700 | Fax: 0212 671 0717      iletisim@medyapazari.com