05 Temmuz 2008, Cumartesi
 
Göbek kordonunu geç kesmek sağlığa yararlı Yazdır E-posta
21 Mart 2007 15:43, Çarşamba

Doğumdan sonra göbek kordonunun en az 2 dakika sonra kesilmesinin, yeni doğanlara sağlık açısından çeşitli yararlar sağlayacağı bildirildi.

Kanadalı bilim adamlarının yaptığı araştırmada, göbek bağını hemen kesmektense biraz beklemenin, bebekteki kan değerlerinin ve demir seviyesinin daha iyi olmasını sağladığı saptandı.

Topix.net internet sitesindeki habere göre, Teksas A&M Sağlık Bilim Merkezinden Dr. Cherly Cipriani, "Araştırmalar, (geç kesilmesi halinde) bebeğin vücudundaki demir stokunun daha iyi olduğunu ve anemi olma ihtimalinin düşük olduğunu gösteriyor" dedi.

Başka bazı bilim adamlarıysa göbek bağının geç kesilmesi konusunda tavsiyede bulunmadan önce başka araştırmaların yapılması gerektiğini söylediler.

Araştırma, Journal of the American Medical Association'da yayınlandı.

Gelişmiş ülkelerde, göbek bağı genellikle bebek doğar doğmaz kesiliyor. Az gelişmiş ülkelerdeyse bunun zamanlaması değişkenlik gösteriyor. (Hürriyet)

 
< Önceki   Sonraki >
 
 
 

HAVA DURUMU

NAMAZ VAKİTLERİ

 
MEDYA PAZARI © 2002 - 2008 Tüm Hakları Saklıdır.
Tel: 0212 671 0700 | Fax: 0212 671 0717      iletisim@medyapazari.com