29 Ağustos 2008, Cuma
 
Günde 300 miligram kafein bazı hastalıklara iyi geliyor Yazdır E-posta
25 Haziran 2007 15:21, Pazartesi
Kafein üzerine yapılan yüzlerce araştırmayı inceleyen uzmanlar, ayarında alınan kafeinin vücuda çok yararlı olduğunu ortaya çıkardı.

Kafeinin yararlı mı yoksa zararlı mı olduğu konusunda yıllardır ortak bir sonuca varamayan bilim adamları sonunda karar verdi. Kanada’daki Guelph Üniversitesi’nde farklı araştırmaların sonuçlarını derleyen uzmanlar günde 300 miligram kafeinin vücuda birçok açıdan faydalı olduğunu, ama bundan fazlasının da zarar verdiğini söyledi. Los Angeles Times gazetesinin haberine göre, günde 300 miligram kadar kafein almak beyni Parkinson gibi sinirsel hastalıklardan koruyor, ayrıca konsantrasyonu artırıyor, yağ yakımını hızlandırıyor. Karaciğer kanseri riskini de azaltabiliyor.

DİYABETİ TETİKLEYEBİLİYOR

Günde 300 miligramdan fazla içildiğinde ise kalp hastalıklarına yol açıyor, ayrıca hücrelerin kalsiyum emmesini zorlaştırıyor. Kafeinin diyabet üzerindeki etkisi ise daha çarpıcı... Araştırmalar 300 miligrama kadar kahve içmenin diyabet riskini yüzde 50 azalttığı, ama daha fazlasının riski artırdığı gösteriyor. Tüm bunların ışığında doktorlar, kahve tüketiminin dengede tutulması gerektiğini, günde birkaç fincandan fazla kahve-çay içilmemesi gerektiğini hatırlatıyor.

300 miligram kafein neye eşit?

Kafein yalnızca kahvede bulunmuyor. Farklı ürünler ve kafein miktarları şöyle:

1 fincan hazır kahve

80 miligram

1 fincan kafeinsiz kahve

5 miligram

1 fincan filtre kahve

135 miligram

1 fincan çay 55 miligram

1 fincan yeşil çay 30 miligram

1 küçük fincan espresso

40 miligram

1 bardak kola 26 miligram

1 bardak diyet kola 34 milgram

1 bar bitter çikolata 31 miligram

2 tablet ağrı kesici 130 miligram

(Kafein içeren ağrı kesilicilerde...)

(Hürriyet)

 
< Önceki   Sonraki >
 
 
 

HAVA DURUMU

NAMAZ VAKİTLERİ

 
MEDYA PAZARI © 2002 - 2008 Tüm Hakları Saklıdır.
Tel: 0212 671 0700 | Fax: 0212 671 0717      iletisim@medyapazari.com