|
Balık yiyen bebeklerde egzama riski azalıyor |
|
|
|
30 Eylül 2008 21:05, Salı |
Doğumlarından sonraki ilk 9 aylık dönemde balık yedirilen bebeklerde, egzama görülme olasılığının daha az olduğu belirlendi.
İsveçli bilimadamlarının yaptığı araştırma kapsamında, çocukları henüz yeni doğmuş olan 5 bin aileyle, çocukları bir yaşına gelinceye kadar görüşüldü. Araştırma, balığın, bebeklerde egzama olasılığını yüzde 24 oranında azalttığını ortaya koydu. Bu oran, yağlı veya yağsız balık türlerine göre değişiklik göstermedi. Sonuçları Childhood dergisinde yayımlanan araştırma ayrıca, evde kuş beslenmesinin de bebeklerde egzama görülme olasılığını yüzde 65 oranında azalttığını gösterdi. (Sabah)
|